dijous, 18 de maig de 2023

FESTES COL·LEGIALS DIA 4

El quart dia de les Festes Col·legials ha estat un dia molt mogut. 

Al matí hem anat a l'Església de Sant Joan per a gaudir de la Cantata que havien preparat els companys i companyes de 5è, juntament amb  les escoles  Candela, Enxaneta i Claret. els de dues escoles més de Valls.
Totes les cançons se havia composat la lletra amb temes rellevant de Valls. (El campanar, els castells, la calçotada....) i acompanyats per l'orgue.

Un bon treball i ens ha agradat molt.



A la tarda hem fet una activitat a la classe anomenada "M'agrada el rosa, m'agrada el blau". Els alumnes s'han dividit en 3 grups i a cada racó han completat 3 activitats. 

En la primera, els infants havien de classificar diversos valors segons si els associaven els nois o a les noies, tot discutint-ho amb els membres del grup. En la segona, havien de respondre algunes preguntes sobre unes revistes publicitàries de joguines, per a veure si hi havien nens en la secció de nines, nenes en la secció de cotxes i robots, quins colors predominaven a cada secció, etc. En la tercera, cada infant ha rebut un regal sorpresa, i havia d'explicar si li havia agradat, si hi havia jugat, si li agradaria que li regalessin de veritat, etc.

Al final hem creat un petit debat per a treure conclusions. Ha estat molt interessant observar que des d'infants tenim idees preconcebudes fruit de la societat on vivim i de la publicitat. I finalment, molts infants s'han adonat que les nenes poden ser valentes i practicar qualsevol esport, que els nens poden ser sensibles i jugar amb nines, i que, en definitiva, no ens hem de cenyir a uns estereotips sinó que hem d'anar més enllà, sent de la manera que som, amb llibertat i respecte pels altres.

Aquest nens i nenes de 2n treuen unes conclusions increïbles!



Cliqueu a les fotos per a entrar a les carpetes del Drive i trobar-ne moltes més!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada